Tata

ogłoszeniaceny używanychdealerzyforumoponylinkiopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Tata Safari ) TATA Safari 4x4 2,2 DICOR



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum TATA Forum Strona Główna -> ( Tata Safari ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomsel

Dyskutant



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Kia cee'd SW 2,0 CRDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Lip 2009, 09:09
Temat postu:

TATA Safari 4x4 2,2 DICOR


Samochód będący rzadkością na naszych drogach. Wygląd klasycznego dużego samochodu terenowego. Nazwa wywołująca u jednych uśmiech na twarzy, u innych wzbudzająca zainteresowanie. W moim przypadku przed jazdą pojawił się zarówno uśmiech na twarzy, jak i ciekawość jak coś takiego jeździ i jak się sprawuje w terenie.

Z zewnątrz samochód robi wrażenie głównie za sprawą swoich wymiarów. Ponad 190 cm wysokości i ponad 4,8 m długości nie może nie być dostrzeżone. Gdzie tylko się pojawi przyciąga wzrok innych uczestników ruchu drogowego.

Po zajęciu miejsca za kierownicą rzucają się w oczy dwie cechy: przestronność wnętrza i kiepsa jakość materiałów. Sporo plastików, wiele niedociągnięć, brak spasowania poszczególnych części. Po przekręceniu kluczyka daje się słyszeć silnik jak od dużego samochodu ciężarowego. Na trasę wybieramy tryb 4x2 i jedziemy. Biegi należy przełączać z wyczuciem. Zwłaszcza "jedynka" potrafi dość często zmuszać do kilkukrotnego użycia sprzędła, zanim wskoczy w swoje położenie. Ale później jest całkiem przyjemnie. Oczywiście jeśli ktoś lubi "czuć" samochód. Przyspieszenia przyzwoite. Elastyczność na trasie także nie pozostawia wiele do życzenia. Samochód spokojnie daje się prowadzić z prędkościami 120-150 km/h, chociaż przy prędkości powyżej 110 km/h przeszkadza słabe wyciszenie kabiny pasażerskiej. Hałas powoduje głównie szum powietrza i kierowca ma wrażenie jakby były niedomknięte szyby przednie. Na minus należy zaliczyć także obłożoną quasi skórą kierownicę. Nawet przy krótkim dystansie kierownica po prostu "lepi się". Nie wiem, czy jest to wina nagrzanego wnętrza (jeździłem samochodem w temp. 20-28 st. C) czy materiału, ale wrażenie pozostało. In minus - praca wycieraczek - zacinają się zarówno przy słabych opadach jak i mocnym deszczu. Poza tym dmuchawa włączona na full (4-ty stopień) z nakierowaniem na szyby radzi sobie z oporem z usunięciem zaporowanej szyby przedniej, przy czym w ogóle nie daje rady z zaparowanymi szybami bocznymi. Te trzeba przecierać ręcznie, żeby można było widać co się dzieje z boku i z tyłu (lusterko boczne).

Jeśli chodzi o zalety to z pewnością należą do nich: szybko i sprawnie działająca klimatyzacja z nawiewem na tylną kanapę, przełącznik napędu 4x2 / 4x4H / 4x4L, wysoka pozycja umożliwiająca obserwację drogi z góry, wygodne fotele, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, elektryczne lusterka. Bardzo dobrze samochód radzi sobie w niewymagającym terenie (pole, łąka, las, lekkie wzniesienia i zjazdy). Napęd działa sprawnie a wrażenia są naprawdę świetne Smile Auta nie testowałem w ciężkim terenie (przeprawy przez wodę, wysokie podjazdy, strome zjazdy, piasek, błoto itp.).

Ze względu na specyfikę samochodu przydałaby się szersza lista opcji doposażenia. Samochód ze względu na cenę z pewnością jest ciekawą propozycją. Wydaje się jednak, że nabywcą nie będzie ani osoba z grubym portfelem, która wybierze raczej konstrukcję 2-, 3-krotnie droższą, ale sprawdzoną i dającą dużo większy prestiż, ani osoba która zgromadzi ok. 65 tys. zł na zakup samochodu. Tu z kolei można zastanwaiać się nad autem używanym lub wybrać nowe w leasingu. Kto zatem powinien pomyśleć o takim pojeździe? Otóż odpowiedź jest prosta, jeśli weźmie się pod uwagę 3-letnią gwarancję. Najlepiej byłoby takie auta kierować do instytucji, które potrzebują napędu na obie osie - Lasy Państwowe, Parki Krajobrazowe, Służby Górskie, Policja (jednostki z terenów górskich itp.), Wojsko itp. Dobrym rozwiązaniem byłoby przeprowadzenie długodystansowego testu, który wykazałby jak takie auto sprawuje się w warunkach bojowych. Test taki pokazałby ponadto, czy auto ma szanse na sukces na naszym rynku czy nie. W chwili obecnej mało kto myśląc o samochodzie terenowym rozważa zakup marki Tata.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum TATA Forum Strona Główna -> ( Tata Safari ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Tata Safari »

Opinie o samochodach Tata Safari - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Tata Safari ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników


TataIndica

7 900

2010r.

99 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System